Literature

Literature

ادبیات-ادبیا-ادبی-ادب-اد-ا-...
Literature

Literature

ادبیات-ادبیا-ادبی-ادب-اد-ا-...

زبان فارسی-نوع جمله

به نام خودش که خودمونو آورد.

سلام به هم شاگردیهام.خوب در این مطلب میخوام نوع جمله رو بهتون بِگَم که از نظر خیلی ها سنگینه.کلا هر چی رو میخوام بگم از نظر خیلی ها سنگینه.خوب خیلی نظر بدیه که با این نگرش بخواین درس بخونین چون دیگه چیزی واسه زدن نمیمونه که!

اما نوع جمله چی میگه؟!

ما در نوع جمله هم چند تا نکته ی ریز علاوه بر درس داریم.بقیه بستگی به تست زنی شما داره.طراح ها میان با طول سؤال شما رو گول میزنن.واقعیت اینه که بر مبنای متر اصولا بیش از نیم متر طول سؤاله ولی در عرض 15ثانیه یا خیلی کمتر و در حد5 ثانیه هم قابل حله میگین نه خوب بگین!

نوع جمله یه بخشیش مربوط به ساختمان فعله که ساده و مرکب بودنش رو مورد بررسی قرار میدیم و یه بخش دیگه ی اونم به چند جزئی بودنش می پردازه که بِهِش نوع جمله میگن.

 

ادامه مطلب ...

زبان فارسی-تکواژ

با اینکه قرار هایمان می تواند بِهَم بخورد ولی چون شما با این برنامه جلو می آیید و به من اعتماد دارید می خواهم در حین تدریس(من چاکرتونم) قرابت معنایی وتناسب و مفهوم ،برای رفع کِسِلی(قصاص قبل جنایت)قضیه رو فنی مهندسی تَرِش کنیم و خسته نشید و در چند جلسه جلو بیفتینو آزمونارَم از دست نَدین،زبان فارسی با طعم لبخند آغاز به کار می کند.

کار رو با تکواژ شروع می کنیم.

چرا تکواژ رو سخت میدونن(1% از کل کنکوری ها):

چون تکواژ دست طراح رو باز میکنه تا با نکته ها بازی کنه،در حالیکه داوطلبا اصولا با همون اطلاعات در حد امتحان نهایی سر جلسه حاضر میشَن و این مسئله البته عادیه و عجیب نیستا ولی کار ما چیه اون وقت؟آها

ما میایم دست طراح رو از پشت می بندیم چه جوری؟ این جوریــــــــــــــــــــــــــــــ

  ادامه مطلب ...